Acasă Actualitate Ponta cenzurează presa de dragul Chinei

Ponta cenzurează presa de dragul Chinei

DISTRIBUIȚI

Admirator înfocat al Chinei, inclusiv al metodelor neortodoxe ale Beijingului de a pune la punct adversarii regimului, premierul Victor Ponta a decis să cenzureze presa pentru a face pe plac oaspetelui chinez căruia anumită parte a mass-media nu îi este pe plac. Concret este vorba despre acțiunea de blocare a acreditărilor la evenimentul de ieri pentru jurnaliștii de la Epoch Times. Ziarul este distribuit în 35 de țări la nivel mondial și apare în 11 limbi, inclusiv chineză și alte 21 pe internet. Una dintre acestea este și limba română, cei de la Epoch Times lucrând cu mai mulți jurnaliști români. Autoritățile de la Beijing au o problemă mai veche cu acest ziar care a apărut pentru prima dată în limba chineză în 2000 și care s-a arătat critic la adresa Chinei din cauza reprimării libertăților religioase sau pentru cenzura și controlul autorităților asumarea mass-media și libertății de exprimare. ?ê?£i în varianta de limbă română, Epoch Times publică analize politice despre acest spațiu, fapt ce a atras atras o serie de nemulțumiri din partea chineză. Tocmai din acest motiv publicația a fost ținută departe de Parlament în timpul vizitei delegației chineze, de către Biroul de Presă al Guvernului. „Vineri seara la orele 20:00 redacția noastră a fost sunată de Richard Uriciuc, din partea Biroului de Presă al Guvernului (de ce al Guvernului nu ne-am dumirit) care ne-a informat pe un ton amabil că nu ne poate da acreditările, pentru că nu are acordul SPP-ului (?). Nu am primit până în acest moment niciun răspuns scris demn de luat în seama, care să motiveze reacția. Sâmbătă la orele 5pm, în urma insistențelor noastre, am primit următorul mail nesemnat din partea Biroului de presă al Guvernului: În legătură cu solicitarea dvs privind acreditarea pentru Întâlnirea Prim-miniștrilor din China-Europa Centrală și de Est și Forumul Economic China-Europa Centrală și de Est, va rugăm să va adresați Serviciului Protecție și Pază. Va mulțumim!”, scrie Epoch Times despre cenzura aplicată de Guvern pentru a nu supăra oaspeții chinezi. Ulterior, jurnaliștii au sunat la SPP care au răspuns că acest lucru nu este de competența lor și că ține exclusiv de prerogativele Biroului de Presă al Guvernului.

Precedent nereușit în Canada

Ziariștii de la Epoch Times au mai povestit cum Beijingul a încercat să facă la fel în 2010 la summitul G20 ce avea loc la Ottawa, atunci când premierul canadian Stephen Harper a fost presat să excludă ziarul Epoch Times de la conferința de presă care urma întâlnirii bilaterale. Toată povestea a fost dezvăluită în momentul în care Național Press Gallery, asociația de jurnaliști acreditați la Ottawa, a refuzat să comită ilegalități la ordinul premierului, astfel încât Harper a trebuit să anuleze complet conferința de presă, „ca nu care cumva Hu Jintao să dea ochi cu amărâții de reporteri de la Epoch Times Canada”, scrie publicația în cauză. Întâlnirea bilaterală a rămas fără o conferință în urma căreia să se tragă vreo concluzie, iar Richard Fadden, șeful serviciului secret canadian, a ieșit în fața cu o declarație prin care acuza politicieni canadieni că s-ar afla pe ștatele de plată ale Chinei, mai precizează sursa. „Am raportat cinstit și mult înainte celorlalte mass media când a fost vorba de epidemia de SARS, scandalul lui Bo Xilai, expoziția de cadavre umane plastinate, scandalul produselor chinezești contaminate, campaniile de spionaj ale Chinei, sau masacrele tibetanilor, creștinilor și aderenților Falun Gong și multe, multe altele”, scrie Epoch Times.

Dragoș Stănculescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.