Acasă Actualitate Dana Budeanu cere demiterea lui Jicol. CEDO obligă autoritățile să tolereze critica...

Dana Budeanu cere demiterea lui Jicol. CEDO obligă autoritățile să tolereze critica chiar și atunci când aceasta este insultătoare

DISTRIBUIȚI

Dana Budeanu cere demiterea lui Ştefan Jicol, consilier al premierului Ludovic Orban, directorul general pentru politici publice, strategii și control intermanagerial. Dana Budeanu dezvăluie că a apelat la un specialist şi a descoperit că Jicol minte când susţine că i-a fost spart contul şi altcineva ar fi înjurat-o şi ameninţat-o de pe contul lui. Modul de exprimare al oficialului român este incalificabil și impardonabil (vezi foto) și oricât l-ar fi deranjat exprimările Danei sau ale oricărui alt român, individului ăstuia trebuia să i se explice la angajare că CEDO a statuat încă din anul 2000 în cazul Özgür Gündem contra Turciei „că autorităţile unui Stat democratic trebuie să tolereze critica chiar şi atunci când aceasta este considerată provocatoare sau insultătoare”, în timp ce Consiliul Europei atrăgea încă din 2001 atenția asupra dificultăţilor juridice şi practice impuse activităţii jurnalistice de către autoritățile publice.

Totodată CEDO în mod repetat a explicat  că „limitele criticii admisibile sunt mai largi la adresa oamenilor politici, deoarece aceştia se expun în mod inevitabil şi conştient unui control atent al faptelor şi gesturilor lor, atât din partea jurnaliştilor, cât şi din partea masei de cetăţeni (cauza Lingens vs Austria 1986).”, iar „limitele criticii admisibile sunt încă şi mai largi la adresa Guvernului. Intr-un sistem democratic, acţiunile sau omisiunile guvernului trebuie să fie plasate sub controlul atent nu numai al puterilor legislative şi judiciare, dar şi al presei şi al opiniei publice (cauza Castells vs Spania, 23 aprilie 1992).

Citește explicațiile Danei Budeanu pe stiripesurse.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!