Acasă Actualitate Dan Turturică a fost cumpărat de Vîntu pentru a rupe Evenimentul zilei....

Dan Turturică a fost cumpărat de Vîntu pentru a rupe Evenimentul zilei. Vezi prețul plătit

DISTRIBUIȚI

Update 22.09.2017. Liviu Dragnea se întreba recent cum a reușit Dan Turturică să-și construiască o casă de 800.000 de Euro. Dragnea se face că nu știe cum mogulii pesedeului au plătit regește jurnaliști și analiști politici. Republicăm astăzi articolul din ziarul Curentul din 20 iulie 2010 unde am prezentat cât l-a costat pe Vîntu ruperea Evenimentului zilei din 2005. Banii au fost încasați de Dan Turturică. Acum poate va fi mai clar și pentru Liviu Dragnea că banii lui Turturică nu provin de la SRI cum insinuează, ci de la oamenii de afaceri pesediști.

Rețeaua Vintu: Presa – Episodul 1

20 iulie 2010

Scris de Dorina Lascăr

„Lista lui Vântu în structurile publice are în jur de 150 de nume“. Anunțul grandoman făcut în martie 2009 chiar de către SOV a stârnit numeroase discuții contradictorii, mulți comentând că numărul e mult prea mic față de cel real, pentru că, la rândul lui, fiecare dintre cei 150 are o medie de 10 oameni în subordine cu care lucrează direct, pe care să-i influențeze la nevoie, cei 10 pe alții și tot așa. Alți comentatori au remarcat imediat: „acești 150 sunt doar în structurile publice, dar în structurile concurenței directe a lui Vântu, câți o fi având lista?“. Nimeni până acum nu a oferit o listă concretă cu oamenii plătiți de Vântu și cu sumele adesea fabuloase pe care s-au vândut conștiințe din lumea presei, din lumea politică, dar și din lumea artistică. Lista cu oamenii aflați în slujba lui SOV este impresionantă, la fel ca și sumele pe care s-au vândut jurnaliștii care ne țin zilnic lecții de morală la televizor. Pentru început vom aduce la cunoștința opiniei publice pe acei ziariști și analiști care au pozat ani de-a rândul în independenți, dar care, potrivit documentelor intrate în posesia noastră, erau dependenți de ani buni de filonul de bani al lui Vântu.

Turturică, recompensat pentru ruperea redacției „Evenimentul Zilei“?

Azi, pe locul I, redactorul-șef al ziarului „România Liberă“, Dan Turturică.

În 23 decembrie 2004, Turturică este demis de trustul Ringier de la conducerea „Evenimentului Zilei“. În 4.01.2005, 80 de angajați din redacția Evz demisonează din solidaritate cu Turturică, unii angajându-se imediat, alții nu, operațiune care a distrus una dintre cele mai sudate și mai profesioniste echipe jurnalistice din țară. Poate vă întrebați ce făcea dl Turturică a doua zi după 4 ianuarie? Semna cu 3 firme controlate de SOV niște rentabile contracte de cesiune de drepturi de autor, după cum urmează: Global Production SRL (CUI 16371587), contractul 25/5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO, Global News SRL (CUI  16371595), contractul 21/ 5.ian.2005, suma lunară 4110 EURO și Global Network Cable (CUI 16330323), 23/ 5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO.

Ce coincidență… Și iată cum, în loc să dea câteva zeci de milioane de euro ca să cumpere „Evenimentul Zilei“, Vântu i-a oferit lui Turturică 10.780 EURO pe lună și, brusc, Ringier a constatat că valoarea ziarului a scăzut simțitor, Vântu chiar oferindu-se să-l cumpere. GENIAL! Vântu, nu Turturică, pentru că la scurt timp, în august 2005, Turturică și-a încasat-o și el de la SOV, care i-a redus contractele de la 10780 EURO lunar la 2223 EURO lunar. Trebuie subliniat că toate contractele au încetat, prin acte adiționale, la 01 martie 2009. În același pachet, Vântu, prin unul dintre avocații săi, Florea Felix, i-a înființat și o firmă lui Turturică, Media Analyst, în ianuarie 2005, declarația de asociat unic fiind atestată sub numărul 76 în 28.01.2005 la cabinetul avocatului, ca și contractul de comodat pentru sediul din bld. Tineretului, firmă cu care, în 2005, Global Video Media SA încheie un contract de consultanță și promovare pentru Realitatea TV. Contractul prevedea:

„1. Consultanța pentru studiul de piață privind poziționarea societății Realitatea Media S.A. și găsirea de soluții pentru creșterea audienței și a vânzărilor.
2. Propuneri privind grila de programe și promovarea produsului Realitatea Media. 3. Consultanță privind managementul postului Realitatea.
4. Consultanță privind strategia de comunicare cu publicul.
5. Consultanță privind managementul informației“.

Din clauzele contractuale reiese că Turturică nu prea avea încredere în Vântu, așa că a pus o clauză fulminantă: „În cazul în care Clientul va întârzia plata prețului cu mai mult de 15 zile față de termenele prevăzute la articolul 6, Consultantul va putea rezilia unilateral prezentul contract, fără obligația de a returna sumele de bani primite până în acel moment și fără obligația de a presta servicii în schimbul sumelor de bani deja primite“. Adică banii i se cuvin orice ar fi.

Valoarea contractelor cu trustul lui Vântu a lui Media Analyst a depășit, în 2005, 200.000 EURO.

Vântu, călare și pe Radioul public

Vântu nu s-a mulțumit să își asigure rețeaua numai din jurnaliști de la trusturile concurente. Șefa Departamentului de Comunicare și Marketing al Societății Române de Radiodifuziune (SRR), Ruxandra Săraru, s-a aflat și ea pe statele de plată ale lui Vântu la Realitatea Media. Pentru serviciile prestate în slujba mogulului, Ruxandra Săraru a încasat 1.236.760.000 de lei vechi între anii 2007 și 2009. Mai grav este că numirea ei în această calitate la SRR a avut loc pe 15 septembrie 2008, fapt ce nu a împiedicat-o pe aceasta să încaseze în continuare bani și de la Vântu, cu toate că trustul media al mogulului deține postul radio Guerilla, deci un post de radio concurent postului public. Noul șef al Radioului public, Demeter Andras Istvan, a avut o poziție extrem de tranșantă în legătură cu acest subiect: „Nu am cunoștință despre această situație. Oricum săptămâna aceasta, pe 23, va avea loc o evaluare când mă întorc în țară și este o bună oportunitate pentru a clarifica orice fel de situație care ar fi neconformă cu statutul SRR și cu prevederile legale“. Atunci când i-am explicat despre ce sume de bani este vorba, Demeter Andras ne-a replicat sec: „O să mă interesez în mod special de acest aspect“.

Grigore Cartianu și Ion M. Ioniță, șefi la „Adevărul“, s-au dedulcit și ei la banii lui Vântu

Grigore Cartianu, cel care s-a prezentat lui Paulo Coehlo în redacția EVZ ca  Gregoire Ecrivain, a fost plătit de SOV cu un contract pe drepturi de autor încheiat în 2009 pentru suma de 186.560.000 de lei vechi. De ce să nu sugi bani din două surse dacă se poate, și-a spus probabil Cartianu, fără să-și facă prea mari probleme legate de moralitatea unui asemenea demers. Ne-ntrebăm doar câte anchete și materiale de investigație care ar fi putut viza afacerile lui Vântu au rămas în sertarele lui Cartianu. Pentru orice eventualitate, SOV și-a mai asigurat un nume important din redacția „Adevărului“ pe statul său de plată. Este vorba de  redactorul-șef adjunct Ion M. Ioniță, care avea experiențe mai vechi cu mogulul de la Realitatea. E adevărat însă că prețul pentru deontologul Ion M. Ioniță a fost mai mare. Astfel, Ioniță  a încasat de la Realitatea Media, în 2007, 18022 RON, în 2008 – 25139 RON, și în 2009, doar 7419 RON (deh, era criză și nu se mai simțea nici SOV ca înainte), în total peste jumătate de miliard de lei vechi.

Peter Imre: „Nu știu ca cineva să lucreze pentru alte trusturi“

Peter Imre, managerul holdingului Adevărul, a declarat, pentru „Curentul“, că nu știe ca cineva din redacția „Adevărul“ să lucreze sau să primească bani de la trusturile concurente. „Nu știu ca cineva să lucreze pentru alte trusturi. Dacă îmi spuneți despre cine e vorba, pot comenta, dacă nu, vorbim mâine după ce informația dumneavoastră va fi publicată“, ne-a spus șeful de la „Adevărul“.

Fățărnicia Corinei Drăgotescu

După ce nu a izbutit în mai multe rånduri să-l convingă pe Dinu Patriciu, care abia preluase, în 2006, trustul Adevărul Holding, să o pună șefa șefilor, Corina Drăgotescu a plecat la  Realitatea TV, unde a dus-o ca-n rai, dacă adunăm banii cåștigați de ea la mogul. Potrivit datelor oficiale aflate în posesia ziarului „Curentul“, Corina Drăgotescu a încasat doar în ultimii trei ani nu mai puțin de 5.247.310.000 de lei. Nu e nicio greșeală, e vorba de peste 5 miliarde de lei vechi. Să ne aducem aminte însă cu cåtă ipocrizie anunța Corina, în urmă cu un an, că demisionează de la Realitatea deoarece are salariul prea mic. În timp ce dădea aceste declarații, eterna admiratoare a lui Iliescu încasa circa 3.000 de euro pe lună, sumă considerată insuficientă de deontoloaga reciclată acum de Patriciu. Interesant e că în 2009, cånd Corina se plångea de scăderea salariului, aceasta a primit brut 1.541.510.000 de lei, mai mult decåt în 2008, cånd a încasat 1.241.000.000 de lei. Sfåntă ipocrizie!

Nicolae Ulieru, „Mr. No Comment“, spălătorul public al lui SOV

Lt. Col (r) Nicolae Ulieru, fost purtător de cuvånt al Serviciului Romån de Informații pe vremea directoratului lui Virgil Măgureanu, sau „Mr. No Comment“, așa cum era cunoscut ca șef al biroului de presă pentru că nu exprima nicio opinie, niciodată, a încasat sume frumușele de la Sorin Ovidiu Våntu pentru diverse servicii de „acoperire a adevărului“ sau a părerilor contra. Normal, pe drepturi de autor, așa cum îi stă bine unui fost purtător de cuvånt care nu și-a mai găsit loc în alte părți. Astfel, Våntu a încheiat un contract în 15.07.2006 cu Nicolae Ulieru, prin societatea Global Video Media, doar se știe că Våntu nu semnează nimic pentru suma de 1.118 euro pe lună. Ce trebuia să facă Nicolae Ulieru pentru acești bani nu știm, dar am văzut la TeVeu. Ulieru are practic sarcina să destructureze informațiile și, la fel ca pe vremea Securității, să facă în așa fel încåt să ascundă adevărul. În plus, în anul 2009, Nicolae Ulieru a primit și de la Realitatea  56 milioane de lei, o sumă modestă, dar importantă se pare pentru fostul purtător de vorbe al lui Măgureanu, din moment ce-l apără cu înverșunare pe SOV, în toate ieșirile sale publice. Astfel, recent, cånd a fost invitat să comenteze despre dosarul de securitate publicat de Hotnews și revista „Kamikaze“ (și ziceam că Våntu nu semnează nimic), Ulieru declara public, cu o nonșalanță perversă, că Sorin Ovidiu Våntu „este un geniu“ și că nu crede că acesta a fost turnător la Securitate, fără însă să argumenteze concret aceste puncte de vedere. Cam mulți bani pentru nimic…

Deontologul Nistorescu, comentator de 5 miliarde de lei

Unul dintre comentatorii „grei“ ai postului Realitatea TV și șef peste defunctul ziar „Cotidianul“, conservat acum în stare latentă de online, Cornel Nistorescu, apare conform documentelor obținute de ziarul „Curentul“ ca unul dintre cei mai bine plătiți mercenari media. Prezentat mereu de Realitatea ca un guru în ale jurnalismului, Nistorescu a încasat de la casieria lui Våntu, doar în ultimii trei ani de activitate (2007-2008-2009), suma de 4.847.240.000 de lei vechi. Cam scump nea Cornel și sub Corina Drăgotescu?!, dacă ne gåndim că „performanțele“ sale jurnalistice din ultima vreme se leagă exclusiv de îngroparea ziarului „Cotidianul“. Cu siguranță însă, SOV nu-i dădea atåția bani pentru calitățile sale jurnalistice.

Adrian Ursu și Oana Stancu joacă în Liga piticilor

Oana Stancu și colegul ei de emisiune, Adrian Ursu, fac parte din Liga foarte mică de la Realitatea. Potrivit datelor aflate în posesia noastră, Oana Stancu a fost plătită în 2009 cu 2.300 RON lunar. Iar în urma celebrei emisiuni în care Våntu a intrat telefonic și i-a spus: „tocmai vi s-a redus salariul cu jumătate“, Oana Stancu  primește 1.150 RON lunar, adică sub nivelul mediului pe economie. A evaluat-o bine Våntu: așa e și ea ca jurnalistă, sub nivelul mediu, iar gurile rele zic că și-a scos și silicoanele. Oare de asta să-i dea așa puțin Våntu?
Oana nu trebuie să fie supărată, deoarece Adrian Ursu, colegul său de emisiune, a primit în 2009 frumoasa sumă de 350 lei pe lună. Cåt o pensie minimă! Pe același principiu ca și-n cazul Oanei Stancu, ni se pare o sumă chiar frumușică pentru prestația lui. E OK, Sorine, cu ăștia doi!
Din aceeași categorie de pitici face parte și jurnalistul Cristian Pătrășconiu, care a primit în 2008 de la Våntu numai 111 RON, deși era aproape zilnic la televizor. Jalnic!

Alex Stoenescu – istoric la curtea mogulului

Săptămåna trecută, istoricul Mihai Alex Stoenescu, cel care a recunoscut cu nonșalanță în 2006 că a colaborat cu Securitatea, din patriotism desigur, a declarat că nu a primit niciodată suma vehiculată la Vox News de Dan Andronic, de 50.000 de euro, pentru o carte pe care i-o comandase Sorin Ovidiu Våntu sau care trebuia publicată sub anumite aspecte tendențioase favorabile turnătorului Nuș. Stoenescu a precizat că a publicat în lucrarea „Din culisele luptei pentru putere 1989-1990. Prima guvernare Petre Roman“, apărută în 2006, doar un interviu cu SOV, luat în 2005, unde acesta vorbește despre oportunitățile de speculă și îmbogățire rapidă pe fundalul unei situații de haos politico-juridic, în absența unei clase politice veritabile și a unui sistem juridic. Cu toate acestea, lămuririle pe care Stoenescu le oferă în lucrarea citată mai sus denotă o spălare conștientă a imaginii lui SOV pe care încearcă să îl situeze departe de scandalul FNI în anii 2000. Mai mult, istoricul, cu un acces extrem la tot ce au însemnat dosarele Revoluției și figurile implicate în acest fenomen, vorbește de faptul că în spatele FNI se află statul. Conform datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“, imaculatul istoric Alex Stoenescu nu a prestat degeaba la curtea mogulului, el încasånd de la Realitatea lui  Våntu, în 2008 și 2009, nu mai puțin de 360 milioane de lei vechi. Cam mult, pentru un capitol de carte care oricum nu este luată în serios în lumea istoricilor.
Pe Alex Stoenescu și SOV îi leagă și o prietenie politică. În lucrarea „Din culisele luptei pentru putere 1989-1990. Prima guvernare Petre Roman“, Stonescu afirmă că „partidul pe care (Våntu – n.r.) îl înființase în 1999 – Uniunea Forțelor de Dreapta -, cu scopul de a recrea forța politică de dreapta dispărută înainte de război, eșuează în alegerile locale din anul 2000 sub impactul FNI“. Ceea ce „omite“ Stoenescu să spună în cartea sa este că tocmai el s-a aflat printre fondatorii Uniunii Forțelor de Dreapta și a ocupat funcția de vice-președinte al acestei formațiuni politice.
Noi nu ne întrebăm decåt cum deontologii presei romånești au acceptat aceste sume uriașe de la Realitatea Media, atåt timp cåt această firmă a înregistrat constant de la preluarea ei de către SOV pierderi colosale: 20,8 milioane euro în 2008, 8,15 milioane Euro în 2007, 5,1 milioane euro în 2006 și 1,7 milioane euro în 2005. Oare ei s-au întrebat de unde ne vin banii ăștia, din economiile lui SOV la FNI, că Realitatea n-are bani.

Sfårșitul episodului 1

Citește și următoarele episoade:

Rețeaua Vântu: Presa – Episodul 2

Rețeaua Vântu 3: Politicieni și analiști

Lista lui Vântu 4 – Actori, sportivi și cântăreți

Legea Omertei privind subiectul „Rețeaua lui Vântu”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.