Acasă Politic Vasile Dancu a -sondat- puternic dupa banii publici

Vasile Dancu a -sondat- puternic dupa banii publici

DISTRIBUIȚI

Blindata de documente, formatiunea politica a fostului sef al statului, Emil Constantinescu, face noi dezvaluiri incendiare despre demnitarii actualei puteri. Presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, fostul ministru al informatiilor publice, Vasile Dancu, a fost acuzat ieri de catre purtatorul de cuvant al Actiunii Populare, Mugur Ciuvica, despre derularea unor afaceri cu bani publici prin intermediul firmei sale, Institutul de sondaje Metro Media Transilvania (MMT), al carui contract din 1996 cu radioul public a fost descoperit cu nereguli de catre politie.

Dupa ce, in martie 1996, Dancu a fost numit consilier al directorului general de atunci al Societatii Romane de Radiodifuziune, Tudor Catineanu, MMT a obtinut, in iulie 1996, un contract de 140.000 de dolari cu SRR pentru studii de audienta si editarea unui volum pe aceasta tema, a spus Ciuvica. Potrivit acestuia, contractul a facut obiectul unei anchete derulate de Directia pentru Combaterea Criminalitatii Economico-Financiare din IGP, urmata de un raport prezentat Consiliului de Administratie SRR de catre generalul Costica Voicu. Purtatorul de cuvant al AP spune ca ancheta semnaleaza o serie de nereguli, intre care atribuirea contractului fara licitatie, lipsa unui deviz estimativ, precum si nereguli la subcontractarea efectuata de MMT catre alte firme si la continutul chestionarelor, care fac referire la intentiile de vot pentru alegerile din 1996.

IGP solicita, la 6 noiembrie 1996, Consiliului de Administratie al Societatii Romane de Radio verificarea oportunitatii si legalitatii utilizarii celor 140.000 de dolari, iar Oficiul Juridic al radioului public inainta, la 25 noiembrie, o nota in care punea in evidenta nerespectarea prevederilor legale, afirma Mugur Ciuvica. Dupa raportul generalului Voicu, la 15 noiembrie 1996, Dancu a demisionat din SRR, insa nici una dintre institutiile implicate nu a luat vreo masura in cazul contractului, a declarat purtatorul de cuvant al AP.


Mugur Ciuvica a lansat acuzatii si la adresa obiectivitatii institutului de sondaje, considerand ca acesta a dat, in toti acesti ani, rezultate -fanteziste- privind intentiile de vot, toate in favoarea PDSR, devenit PSD.

-Vasile Dancu, liderul PSD care s-a revendicat public drept admirator al lui Goebbels, este si el, la fel ca Ioan Rus, Rodica Stanoiu, Serban Mihailescu, Viorel Hrebenciuc si altii, un pesedist care s-a imbogatit din contracte cu statul-, sustine liderul AP.

El a amintit ca Vasile Dancu a infiintat SC Metro Media Transilvania SRL in 1994 si ca aceasta a ramas in anonimat pana in 1996, an in care patronul sau a devenit angajat al Societatii Romane de Radiodifuziune.

Ciuvica a aratat ca acel contract incheiat dupa numai patru luni cu radioul public privind realizarea unor studii referitoare la audienta Radio Romania si editarea unui volum pe aceasta tema a surprins prin valoarea uriasa, fiind vorba de 427.805.000 cu TVA, respectiv echivalentul a aproximativ 140.000 de dolari la cursul leului din iulie 1996.

Neregularitatile, una cate una

Mugur Ciuvica a trecut in revista neregularitatile Raportului prezentat de generalul Costica Voicu. Iata cateva dintre acestea: contractul a fost atribuit in absenta oricarei licitatii; contractul a fost semnat de directorul general Catineanu, fara sa existe un aviz din partea Oficiului Juridic al Radioului; contractul a fost negociat si semnat, din partea executantului – MMT, de managerul general, Vasile Dancu, care era si consilier al celui care a semnat contractul in calitate de beneficiar, Tudor Catineanu. De asemenea, desi Metro Media se angajase sa realizeze 6.000 de chestionare, firma lui Vasile Dancu a subcontractat aplicarea pe teren a chestionarelor pentru ca a doua zi dupa semnarea contractului cu Radioul, MMT a incheiat un contract cu SC Servconsult SRL pentru aplicarea in teren a 2.059 de chestionare, distribuirea si colectarea a 2.059 de jurnale de audienta.

Profesionalismul MMT, pus sub semnul intrebarii

Purtatorul de cuvant al AP a pus la indoiala si profesionalismul institutului de sondare a opiniei publice, oferind drept exemplu Barometrul de opinie realizat de MMT pe 10 octombrie 2003, cu o saptamana inainte de referendumul pentru modificarea Constitutiei. -Rezultatele acestui sondaj sunt aiuritoare. Potrivit firmei lui Vasile Dancu, 73% dintre romani urmau sa mearga sigur la vot, alte 16 procente spuneau ca probabil vor merge. Doar 6% dintre romani spuneau ca sigur nu vor merge sau probabil nu vor merge la vot. Chiar rezultatele oficiale, obtinute in urma fraudelor de la referendum, au contrazis total datele furnizate de asa-zisii profesionisti de la Metro Media-, a aratat Ciuvica. El crede ca diferenta uriasa intre estimare si realitate nu poate avea decat doua explicatii: -ori este vorba de minciuna si de manipulare, ori avem de-a face cu prostia si incompetenta celor care conduc acest institut-.

Bejenariu, chemat sa-l judece pe Dancu

Actiunea Populara i-a solicitat lui Eugen Bejinariu, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, sa prezinte public lista tuturor contractelor incheiate, din ianuarie 2001 pana in prezent, din bani publici cu firma Metro Media Transilvania si valoarea fiecarui contract in parte. Totodata, AP vrea sa afle daca Metro Media a obtinut respectivele contracte in unor licitatii si ce alte firme au participat la aceste licitatii.

Mugur Ciuvica a declarat ca AP a descoperit recent aceasta afacere si ca doreste sa arate cum s-a imbogatit Vasile Dancu, dar si sa determine un raspuns al autoritatilor in legatura cu contractul MMT – SRR.

Dancu respinge acuzatiile popularilor

Contractul incheiat intre institutul de sondaje Metro Media Transilvania si Societatea Romana de Radiodifuziune pentru efectuarea unor studii de audienta a fost incheiat in conditii absolut legale, a declarat pentru Mediafax presedintele Agentiei de Strategii Guvernamentale, Vasile Dancu. El a afirmat ca verificarile efectuate de organele de control asupra contractului sustin legalitatea acestuia.

-Afirmatiile domnului Mugur Ciuvica sunt speculatii culese, probabil, dintr-o anonima aparuta in 1996. Raportul organelor de control, care au verificat acea anonima, a aratat insa ca acuzatiile nu se sustin-, a spus Dancu, precizand ca studiile de audienta elaborate la acea data de Metro Media Transilvania au reprezentat cea mai mare cercetare de specialitate efectuata pana atunci in Romania. -Contractul a fost incheiat in conditii perfect legale. Eu nu am facut niciodata vreo ilegalitate in activitatea mea publica sau privata-, a adaugat Dancu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.