Acasă Actualitate Elan, atins de sindromul SOV al grando-tampeniei, risca un Exocet in dibla

Elan, atins de sindromul SOV al grando-tampeniei, risca un Exocet in dibla

DISTRIBUIȚI

In data de 17 mai presa a anuntat cu titluri de-o schioapa ca Elan (Mimi) Schwartzenberg negocieaza cu Grupul Lagardere vanzarea Realitatea TV, haznaua media a lui SOV ajunsa in galeata – respectiv in pragul falimentului. Elan Schwartzenberg declarase cu o zi inainte, luni, in data de 16 mai, ca “in urma cu zece ani am mai fost implicat intr-o negociere cu cei de la Lagardere, ii cunosc de mai multa vreme, sunt niste oameni de mare tinuta” si ca “as fi fericit sa finalizez orice tranzactie cu ei sau cu oricare alt grup de talia lor”.

Declaratia integrala suna astfel: “In primul rand, orice lucru are un pret. Am luat acest trust strict din motive de business, prin urmare voi trata acest tust ca pe orice afacere normala, adica nu urmaresc nici interese politice, nici cooptarea unor afaceri colaterale cu statul. Cel mai important lucru, grupul Lagardere consider ca este un partener extrem de onorabil si as fi fericit sa finalizez orice tranzactie cu ei sau cu oricare alt grup de talia lor. Acum 12 ani am fost printre primii sau poate primul care in domeniul mass-media publicitate l-am adus pe Rupert Murdoch intr-o tranzactie de 19 milioane de dolari. Asa ca, citindu-i pe francezi, “comme d'habitude”, nu mi-ar fi deloc dificil, strain sau bizar sa tranzactionez cu un grup international de prestigiu. In urma cu zece ani am mai fost implicat intr-o negociere cu cei de la Lagardere. Ii cunosc de mai multa vreme, sunt niste oameni de mare tinuta. Si, specific in acest domeniu sunt un simbol.”

    In data de 18 mai Grupul Lagardere dezminte afirmatiile lui Elan. Grupul francez Lagardere a negat, intr-un comunicat trimis AFP orice negociere cu Elan Schwartzenberg pentru cumpararea postului Realitatea TV.

    In data de 19 mai Elan afirma cu privire la dezmintirea Grupului Lagardere: “Nu cunosc, de la ei au plecat, vedem mai incolo dezvoltarile. Eu, in afara de a nu comenta, nu pot spune nimic”. Omul e dus cu capul, zici a tras pe nas etnobotanice dezvoltate pe balconul resedintei Raduleascai, dupa ce s-a usurat in ghiveci Dani Otil.

Lagardère Group este un conglomerat francez cu sediul in Paris, care detine diverse afaceri in media si, de asemenea, o participatie indirecta de 15,1% la compania aeronautica si de aparare EADS. Lagardere este unul dintre cele mai mari trusturi de presa din Europa e cuprinde 11 programe de satelit si 16 case de productie care realizeaza 25% din productiile de televiziune in Franta. Grupul Lagardère a intrat in Romania in anul 1996, prin achizitionarea Radio Total Timisoara, redenumit ulterior Radio 21 Timisoara; in anul 1998, grupul a relansat reteaua de Radio 21, iar in 1999, a obtinut licenta pentru prima retea nationala de radio comercial, Europa FM, care a inceput sa emita din anul 2000. In anul 2007, Lagardère a achizitionat reteaua de radio Deea, o parte din licente fiind folosite pentru lansarea, in aprilie 2008, a retelei Vibe FM. Grupul mai detine si Regia de vanzari Radio Regie Music. Cam asta spune wikipedia despre Lagardere.

Pe langa acestea ar mai fi de adaugat ca in grupul Lagardere se afla si o entitate razboinica, Lagardere Active – o componenta ce reprezinta unul dintre cele mai importante grupuri industriale din Franta, cu realizari deosebite in industria armamentului iar Jean Luc Lagardere era si cred ca mai este si presedinte director general al producatorului de armament Matra. Ca o curiozitate de interes (mai ales pentru Mimi) este de notat ca racheta Exocet, trasa de argentinieni, care a scufundat crucisatorul britanic Shefield in razboiul insulelor Malvine, a fost fabricata de grupul Lagardere.

Un nene din familia Lagardere, Arnaud Lagardere, l-a servit destul de intim pe Sarkozy, care a obtinut ca satisfactie personala, in iunie 2006 destituirea directorului revistei Paris Match, Alain Genestar pentru ca a publicat pe coperta revistei o fotografie cu fosta sotie a lui Nicholas Sarkozy impreuna cu iubitul acesteia din momentul respectiv.

Pe scurt, acesti Lagardere sunt niste mari scule de bascule, cu care maruntul Mimi din Harlau, n-are nici in clin nici in maneca. Cumva asemanator cazului Elan de azi, cu cativa ani in urma, tot un dilimache ca si Mimi, Locic, anunta ca ar cumpara Evenimentul Zilei de la marele grup de presa elvetian Ringier, desigur o duma de Ferentari, care avea ca scop sa-l scoata pe Locic mare scula de bascula, smecher ce negociaza cu barosanii, in timp ce el se freca pe langa Catalin Voicu, smenar al clanurilor tiganesti, activitate de frecare care i-a si adus pana la urma o pereche de catuse. Bratari care i s-ar putea potrivi si lui Mimi daca o tine tot asa. Cea mai ridicola parte a declaratiilor lui Elan este insa aceea in care se impauneaza cu combinatiile sale din trecut, facand referire si la celebrul Murdoch.

Un britanic, Jonathan Leaver, a fost cel care l-a ajutat pe Elan sa-si impuna firma achizitionata de Murdoch. Facerea de bine este insa f…tere de mama avea sa afle curand dupa aceea britanicul, care nu avea doxa suficienta pentru a patrunde intelepciunea de Harlau.

De la Murdoch la tzepe a la Mimi

In anul 2000, relata Evenimentul Zilei, omul de afaceri Elan Schwartzenberg a fost acuzat de doua societati partenere de afaceri din strainatate (Cristalle Securities Limited si Lunara Investments Limited, cu sediul in principatul Liechtenstein) ca le-a inselat cu suma 1.191.808,55 de dolari, pagubele totale produse celor doua firme fiind de 1.700.000 dolari.

Drept urmare, reprezentantul acestora a depus la Parchetul General al Romaniei o plingere penala impotriva lui Schwartzenberg, sub acuzatiile de inselaciune in conventii cu consecinte deosebit de grave, fals in inscrisuri sub semnatura privata si trafic de influenta, la care se adauga folosirea cu rea-credinta a creditului societatii, infractiune prevazuta de Legea 31/1990.

Plingerea penala depusa in anul 2000 consemna ca relatiile de afaceri dintre Elan Schwartzenberg si cetateanul britanic Jonathan Leaver (consultantul pentru investitii al firmelor citate anterior) au debutat dupa 1996, cind Leaver l-a sprijinit pe Elan in a impune pe piata firma Exclusiv Media, una dintre cele mai prospere societati de publicitate din Romania (cumparata ulterior cu 19 milioane de dolari de News Corp., companie controlata de magnatul american Rupert Murdoch). In vara anului 1999, Elan l-a sunat pe britanic pentru a-i propune achizitionarea mai multor imobile care urmau sa fie scoase la vinzare de Fondul Proprietatii de Stat.

Ca urmare a acordului de principiu al lui Leaver, Schwartzenberg i-a trimis prin fax, dupa cum se mentioneaza in documentul depus la Parchet, oferta de achizitionare a unui aeroport, a unui complex comercial si a 80 de magazine in Bucuresti (9.280 metri patrati de spatii comerciale).

Leaver si-a manifestat disponibilitatea imediata pentru cele 80 de magazine. “In aceasta situatie, numitul Emilian Schwartzenberg a pretins si, in final, a primit suma de 150.000 USD in plus fata de oferta initiala, bani ce urmau a fi folositi pentru a plati un functionar de la FPS in vederea incheierii vinzarii.

Acesti bani au fost trimisi in contul personal al numitului, deschis la ING Bank N.V., sucursala Bucuresti”, se arata in plingerea penala. Elan Schwartzenberg i-a explicat insa lui Leaver ca este de preferat ca magazinele sa fie cumparate de o firma romaneasca, propunind pentru aceasta un SRL – Exclusiv Site -, unde era administrator unic, singurul actionar fiind o “casuta postala” din Insulele Virgine (Blue Ribbon Assets Ltd).

Pentru a vira banii solicitati, englezii au cerut sa detina temporar controlul asupra Exclusiv Site. Aceasta masura de prevedere s-a realizat prin transferul actiunilor Exclusiv Site catre firma Blueberry Hill Properties, patronata de Christine Vogt, administrator si la cele doua firme britanice care ulterior au depus plingerea penala impotriva lui Schwartzenberg.

In momentul in care Christine Vogt a avut confirmarea ca societatea sa, Blueberry Hill Properties, este unic actionar la Exclusiv Site, ea a dat liber transferului sumei de
1.191.800,55 de dolari. Ce nu stiau englezii reprezentati de Christine Vogt – iar cind au aflat era prea tirziu – este ca, atunci cind li s-a “prezentat” firma Exclusiv Site, in septembrie 1999, aceasta nici nu fusese infiintata. Exista in schimb o alta, Exclusiv Site Development.

Abia o luna mai tirziu, in octombrie 1999, a luat fiinta Exclusiv Site, firma cu care au fost “improprietariti” englezii. Ulterior, reclamantii au constatat ca erau proprietarii Exclusiv Site, dar banii ii virasera catre firma Exclusiv Site Development, si ca au platit 1,2 milioane de dolari primind in schimb o firma cu un capital de 1.000 de dolari.

“Numitul Emilian Schwartzenberg nu a facut nici un demers pentru a achizitiona respectivele magazine, ba, mai mult, a scos din Romania aceste sume, transferindu-le in contul societatii sale Blue Ribbon Assets Ltd”, afirmau petitionarii.

Epilog: Dosarul a fost “solutionat” favorabil pentru Schwartzenberg de procurorul Victor Ponta, devenit ulterior sef al Corpului de Control al premierului Adrian Nastase si presedinte al Tineretului Social Democrat.

Iar Mimi azi, desi a scapat de atatea “deranjamente” in trecut, risca acum sa se aleaga cu niste “dezvoltari” de nu le poate duce…

George Roncea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.