Acasă În Lume Cum se vede presa românească la Ambasada SUA. Toate organizațiile de media...

Cum se vede presa românească la Ambasada SUA. Toate organizațiile de media importante descrise într-un document oficial

DISTRIBUIȚI

Un document realizat de Ambasada Statelor Unite la București descrie orientarea, calitatea și proprietarii celor mai importante organizații de media din România, online și TV. Documentul, obținut de Judicial Watch în luna octombrie 2018 printr-o cerere de liber acces la informații și prezentat de G4Media.ro, inventariază 52 de organizații media.

Documentul pune în curtea mogulului Dan Voiculescu Antenele, DCNews, Stiri pe surse, BreakingNews24.ro, PS News și LUJU.

Agerpres – agenție de știri deținută de guvernul român

Adevărul – cotidian național, general și independent, deținut de omul de afaceri Cristian Burci

Aktual24 – site web de știri și analiză condus de Andrei Bădin (Nota redacției: confuzie cu Flux24, care aparține jurnalistului)

Antena 1&3 – canale TV cu mare audiență deținute de mogulul Dan Voiculescu (Partidul Conservator, PSD), Intact Media. De multe ori critici stridenți ai instituțiilor statului de drept, ai procurorilor, ai Statelor Unite ale Americii și ai Uniunii Europene. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Azi – ziar al PSD, cu mică circulație. Este condus de fostul secretar general al PSD Octavian Stireanu.

B1TV – post de televiziune generalist, deținut de oamenii de afaceri Sorin Oancea (50%) și George Păunescu (50%).

BreakingNews24.ro – site web, apropiat de PSD și Antena 3.

Bursa – cotidian de afaceri privat, publicat de Meta Ring SRL (coordonat de jurnalistul Florian Goldstein).

Click – tabloid controlat de Adevărul Holding. Fără orientare politică.

Contributors.ro – Platformă independentă de analiză și comentarii.

Cotidianul – ziar online, deținut de jurnalistul controversat Cornel Nistorescu.

Curentul – cotidian național online deținut de omul de afaceri Mihai Iacob.

Curierul National – cotidian de afaceri privat coordonat de Adrian Voinea. Independent.

DCNews – publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3.

Digi24 – canal de știri de televiziune profesionist, deținut de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Economica.net – site online de afaceri privat, independent.

Europa FM – radio privat, deținut de compania franceză Lagardere. Orientată pe știri.

Evenimentul Zilei – cotidian național controlat de consultantul politic Dan Andronic. Doi dintre presupușii săi acționari sunt Elena Udrea și Sebastian Ghiță. Provoacă agenda politică, susținător al lui Traian Băsescu și Victor Ponta.

Formula AS – săptămânal independent fondat în 1990 de jurnalista Sânziana Pop. Orientare creștină, pro-natură și viață sănătoasă.

Flux24 – platformă online independentă care uneori publică știri senzaționaliste, fără nicio sursă. Proprietar necunoscut. (confuzie cu Aktual24)

Gandul – portal online de știri deținut de Grupul Mediafax (controlat de Adrian Sârbu).

Hotnews – publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii.

In Linie Dreapta – platformă de analiză anti-comunistă și conservatoare.

In Politics – platformă de știri și analize apropiată de PNL. Redactor șef Bogdan Tiberiu Iacob.

Jurnalul National – cotidian național deținut de Intact Media a mogulului Dan Voiculescu. De multe ori critic cu statul de drept, Statele Unite și Uniunea Europeană. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Kamikaze – săptămânal de investigații și satiric, independent.

La Punkt ­– platformă de analize și comentarii independentă.

Libertatea – tabloid, deținut de trustul elvețian Ringuer. Atitudini pro-PSD.

Mediafax – platformă națională parte a Grupului Mediafax (controlată de Adrian Sârbu)

National – tabloid controlat de controversatul om de afaceri Iliuță Naghi. Orientare politică schimbătoare.

News.Ro – agenține online de știri privată, independentă.

Political Scan – portal de analiză politică, știri și interviuri, conectat cu sociologul Sebastian Lăzăroiu.

Press One – platformă online de media independentă, deținută de omul de afaceri și filantropul american Don Lothrop.

Pro TV – canal TV generalist cu mare audiență, deținut de Media Pro (deținută de Central Media Enterprises. Time Warner are 39.10% din CME).

PS News – platformă online de știri operată de susținătorii mogulilor Dan Voiculescu și Sebastan Ghiță.

Profit.ro – platformă online de afaceri, privată și independentă.

Puterea – conform rapoartelor media, proprietarii sunt investitori ruși necunoscuți, reprezentați de omul de afaceri român Adrian Thiess. Controlat de Georgian Puiu. Orientare politică schimbătoare.

Citește continuarea pe G4media.ro.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.